AKTUĀLI

Vēlam veiksmīgu nedēļu >>> 11.novembrī Inčukalna novadā notiks Lāčplēša dienas simtgades godināšanas pasākumi No 2020.gada janvāra visa būvniecības dokumentācijas aprite notiks elektroniski Būvniecības informācijas sistēmā 15. un 16.novembrī notiks Latvijas Republikas Proklamēšanas 101 gadadienai veltīti svētku sarīkojumi

attēls

Intervija. "Vangažu namsaimnieks" vēlas veidot ciešāku sadarbību ar daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem

2019-10-21

Dažu aukstu septembra dienu dēļ šoruden apkures sezona sākusies nedaudz agrāk nekā citus gadus. Taču nereti arī apkures sezonas laikā ir iedzīvotāji, kuri uzskata, ka siltums dzīvoklī ir nepietiekams. Par šo un vēl citiem aktuāliem jautājumiem uz interviju aicināju SIA "Vangažu namsaimnieks" valdes priekšsēdētāju Māri Keišu, kurš sarunas laikā vairākkārt uzsvēra, ka iedzīvotājiem ar savām problēmām jāvēršas VN, lai apsaimniekotājs spētu palīdzēt, atrodot problēmas cēloni. Patlaban iedzīvotāju komunikācija ar VN vēl pieklibo.

Šoruden jau septembra pēdējās dienās vietām tika pieslēgta apkure. Vai salīdzinājumā ar citiem gadiem apkures sezona šogad sākusies agrāk?

Apkuri pieslēdzam, vadoties pēc laika prognozēm un laikapstākļiem. Šogad salīdzinājumā ar citiem gadiem apkure tika pieslēgta mazliet agrāk. Iepriekšējos gados iedzīvotāji, mēģinot ietaupīt uz apkures rēķina, vēlējās, lai siltums tiek pieslēgts maksimāli vēlu. Šogad iedzīvotājus agrāk pieslēgties apkurei pamudināja septembra beigās piedzīvotās dažas aukstās dienas. Iedzīvotāji izrādīja vēlēšanos pēc siltuma, un mēs pieslēdzām. Vangažu pilsētā siltumtrasēs siltums ir vienmēr. Tā ir tikai un vienīgi mājas iedzīvotāju izvēle, kad mājai pieslēgt apkuri. Protams, ja ir vēss un mitrs laiks un apkure netiek pieslēgta, tad mājas piesūcas ar mitrumu un izmirkst. Tādos gadījumos, lai mājas izžūtu, ir vajadzīgi daži mēneši ar palielinātu apkures jaudu un gala rezultātā iedzīvotāji samaksā vairāk nekā tad, ja apkure pieslēgta laikus.

Vai jaunā apkures sezona sākusies bez problēmām? Visām mājām siltums pieiet?

Mājām siltums tiek padots. Siltumtrase ir kārtībā, taču iztrūkst komunikācijas ar māju iedzīvotājiem un arī māju iedzīvotāju atbildības. Mūsu daudzdzīvokļu māju apkures sistēmas ir tādas, kādas tās ir, tādēļ namu pēdējo stāvu iedzīvotājiem, sākoties apkurei, ir jāatgaiso radiatori. 95% gadījumu māju iedzīvotāji to izdara, taču ir atsevišķas mājas gan Gaujā, gan Vangažos, kur iedzīvotāji to neizdara. Ja tas netiek izdarīts, tad neuzsilst viss stāvvads un iedzīvotājiem dzīvokļos ir nepietiekams siltums. Iespēju robežās "Vangažu namsaimnieks" palīdz tiem iedzīvotājiem, kuri paši nespēj atgaisot radiatorus, taču ir pietiekami daudz tādu dzīvokļu, kuros mēs netiekam iekšā un kur nekas netiek darīts. Turklāt pietiekamu siltumu dzīvokļos nodrošina pareiza radiatoru izvēle un pareiza to pieslēgšana. Nav nekāds noslēpums, ka iedzīvotāji nesankcionēti pārbūvējuši apkures sistēmas, ieliekot lielākus radiatorus, pieliekot vairāk radiatoru, nekā paredzēts, vai pieslēdzot tos nepareizi. Šādos gadījumos veidojas gaisa burbuļi, izmainās cirkulācija un ir citas problēmas, kā rezultātā viens dzīvoklis silst vairāk, bet cits – mazāk. Iedzīvotājiem ir jāiesaistās problēmu risināšanā. Šobrīd mums nereti nākas cīnīties ar sekām, kuru cēloņus paši neesam radījuši.

Kādas ir prognozes, vai siltumenerģijas tarifs šajā apkures sezonā celsies?

Pēc manā rīcībā esošās informācijas, siltumenerģijas tarifs paliks nemainīgs. Plānots, ka Vangažos drīzumā testa režīmā varētu tikt palaista jaunā katlumāja, taču šobrīd joprojām tiek kurināts ar gāzi. Ar gāzes katlu viss ir kārtībā.

Kas jums kā apsaimniekotājam sagādā rūpes?

Neskaidrības var atrisināt, ja mēs par tām zinām, tādēļ varu teikt, ka iztrūkst komunikācijas ar māju iedzīvotājiem. Daudzdzīvokļu māju tehniskais stāvoklis ir neapmierinošs, un tikai sadarbībā ar iedzīvotājiem varētu izlemt, vai mājai veikt renovāciju, vai veidot uzkrājumu remontdarbiem. Iedzīvotājiem jāizrāda iniciatīva, un mēs no savas puses varam sniegt atbalstu. Tāpat nereti rūpes sagādā iedzīvotāju nedisciplinētība, konkrēti – karstā ūdens skaitītāju rādījumu neregulāra nodošana, kas ietekmē izmaksas par karstā ūdens cirkulāciju. Tāpat arī nesekošana līdzi skaitītāju verifikācijas termiņam.

Kādi ir "Vangažu namsaimnieka" nākotnes plāni?

Tuvākajā nākotnē, kas, visticamāk, varētu būt 2021.gads, vēlamies pilnveidot individuālas sarunas ar katru daudzdzīvokļu mājas biedrību vai mājas vecāko. Kā jau iepriekš minēju, sarunas būtu par apsaimniekošanu, uzkrājumu veidošanu, atbildību un abpusēju saskaņotu, korektu darbību. Tas ir mans nākotnes plāns, kādā formā "Vangažu namsaimniekam" būtu jāstrādā. Līdz šādai sadarbībai mēs nonāksim pakāpeniski.

Vai pusotra gada lakā, kopš vadāt "Vangažu namsaimnieku", ir izdevies īstenot primāros mērķus?

Viens no maniem galvenajiem mērķiem bija attīstīt daudzdzīvokļu māju renovāciju Vangažos. Uzskatu, ka šis ritenis ir iegriezts un tas ies. Tāpat mana vēlme, sākot strādāt "Vangažu namsaimniekā", bija sakārtot uzņēmuma saimniecību, jo tā gan valsts, gan pašvaldību uzņēmumos, manuprāt, pieklibo. Arī šim procesam ir pozitīvs virziens. Uzskatu, ka "Vangažu namsaimnieks" ir perspektīvs uzņēmums ar profesionāliem un uzticamiem darbiniekiem. Kolektīvā valda pozitīva gaisotne un vēlme strādāt novada iedzīvotāju labā.

Kādi ir jūsu nākotnes mērķi attiecībā uz "Vangažu namsaimnieku"?

Mans mērķis ir turpināt attīstīt uzņēmuma darbību, savukārt primārs uzdevums uzņēmumam ir turpināt nodrošināt domes deleģētās funkcijas (apkuri, apsaimniekošanu novadā). Paralēli tam gribam paplašināt sniedzamo pakalpojumu klāstu.

Informāciju sagatavoja:

 Aila Ādamsone

 sabiedrisko attiecību speciāliste





Komentāri
Lai pievienotu komentāru nepieciešams būt reģistrētam lietotājam